עו"ד עופר דרורי

שותף ומנהל מערך הליטיגציה של המשרד

פרופיל:

עופר דרורי עורך דין משנת 1996. הצטרף למשרד בשנת 2011 כשותף ומנהל של מחלקת הליטיגציה.
עו"ד דרורי התמחה במשרד י. גורניצקי ושות'. לאחר מכן עבד כעו"ד שכיר במשרד ברק-זמיר, שם עסק בתחומי הליטיגציה האזרחית-מסחרית, וייצג חברות וגופים שונים במשק בהליכים אזרחיים ומנהליים, בפני כל הערכאות.

בין השנים 2007-2002 שימש עו"ד דרורי כעוזר משפטי לנשיא בית-המשפט המחוזי בתל-אביב, שם עסק בכל שדרות המשפט האזרחי, המסחרי והמנהלי, ונחשף גם לאופני העבודה וההכרעה השיפוטיים. במסגרת זו גם ריכז את עבודתה של הוועדה המייעצת לשר המשפטים לענייני סדר הדין האזרחי, ונטל חלק בניסוח תיקונים שונים לתקנות סדר הדין האזרחי.

בשנת 2007 הצטרף עו"ד דרורי למחלקת הליטיגציה של משרד קנטור, אלחנני, טל ושות', שם רכש ניסיון רב ומומחיות בייצוג והגנה על גופים גדולים במשק וחברות בינלאומיות בתביעות ייצוגיות ובמגוון סכסוכים מסחריים ואזרחיים סבוכים, בפני כל הערכאות השיפוטיות, לרבות בפני בית-המשפט העליון.
במסגרת זו ייצג עו"ד דרורי בין היתר את יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס, את מאיר חברה למכוניות ומשאיות בע"מ (יבואנית וולבו, יגואר והונדה בישראל), את בנק לאומי, את בנק לאומי למשכנתאות, את הבנק הבינלאומי הראשון לישראל ואת קבוצת אלרוב.

ניסיונו המקצועי העשיר של עו"ד דרורי משני צידי המתרס – השוק הפרטי מזה, ובית-המשפט מזה – הקנה לו מומחיות בליטיגציה מסחרית מורכבת ובפתרון סכסוכים, ויכולת ייחודית להביא בפני בית-המשפט את "קולו" של הלקוח באופן צלול ומשכנע, תוך שילוב הפן הפרקטי והעיוני גם יחד, לצד כישורים של יוזמה, עמידות ונחרצות אל מול הצד שכנגד.

בין לקוחות המשרד אותם מייצג עו"ד דרורי באופן שוטף בשנים האחרונות, בכל הערכאות, נמנים רשות שדות התעופה בישראל, חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר), רכבת ישראל, אוניברסיטת תל-אביב, תאגיד השידור כאן, עמידר החדשה, קבוצת מהדרין פרי-אור, מרכז הקבלה העולמי, עיריית רמת-גן, עיריית חיפה, בנק מזרחי טפחות, קרן אקספו, תאגיד מי הרצליה ועוד.

עו"ד דרורי פרסם שורה של מאמרים אקדמיים במגוון ענפי משפט המצוטטים בפסיקת בתי-המשפט, לרבות בית-המשפט העליון, ומאז 2003 הוא משמש כמרצה אורח בנושא "משפט וספרות" בהשתלמויות שופטים במסגרת המכון להשתלמות שופטים.

עו"ד דרורי מכהן כיום גם כבורר וכמגשר מוערך.

עופר הוא בין מייסדי הקונגרס הישראלי ליהדות ודמוקרטיה.


התמחויות:
ליטיגציה אזרחית
ייעוץ משפטי וחוות דעת
תובענות ייצוגיות
ליטיגציה מינהלית ובג"צ

השכלה:
בוגר משפטים (LL.b) מאונ' תל אביב (בהצטיינות)
מוסמך במשפטים (LL.m) מאונ' בר אילן (בהצטיינות יתרה)

פרסומים משפטיים אקדמיים:

"היציאה ממטעי עמק הארזים: זכות העמידה של העותר 'הנגטיבי' בבג"צ" עיוני משפט יט 395 (תשנ"ה);

"חובה שבצידה זכות" (ביקורת על הספר "הזכות לשרת בצה"ל" מאת עו"ד גיא זיידמן) מערכות 360, 56 (תשנ"ח);

"על משפטנות משכנעת, בורחס וסיפור סיפורים" המשפט ח' 55 (תשס"ג);

"סיפורו של בארטלבי, והמשפט כחווה ולילית" המשפט ח' 205 (תשס"ג);

"על אופיה של האחריות הנזיקית – האחריות לנזקי כלב" הפרקליט מו 384 (תשס"ג);

"משפט בלא נחת: על אהבה, שיפוט ושדים אחרים ב'הניסוי של השופט פוט' מאת פיטיגרילי" משפטים על אהבה – משפט חברה ותרבות 71 (בעריכת חנה נווה וארנה בן-נפתלי; תשס"ה);

"בית המשפט המחוזי כערכאת ערעור על בית המשפט לענייני משפחה: סוגיות דיוניות ומודל ההתערבות הראוי" ספר מנשה שאוה – מחקרים במשפט לזכרו 321 (אהרן ברק ודניאל פרידמן עורכים; תשס"ו) [ביחד עם אורי גורן];

"עדויות מומחים לאחר תקנות סדר הדין האזרחי (תיקון מס' 3), התשס"ה-2005: היבטים דיוניים ומהותיים" ספר עדי אזר ז"ל, המשפט י"ב 167 (נילי קרקו-אייל עורכת; תשס"ז) [ביחד עם אורי גורן].

[יחד עם דורית יפרח-דרורי]: "דיבורו (האישי) של ההשתק השיפוטי - אתיקה שיפוטית, פיתוחה של הלכה  ומניפת המניעות" ספר אליקים רובינשטיין (בעריכת אהרן ברק, איילה פרוקצ'יה ומרים מרקוביץ-ביטון) [עתיד לראות אור ב-2019].